Promocje i reklamy

Reklama i promocja firmy
Zgłoszenie po klientów!

Reklama i promocja firmyKażda nowa firma, która pojawia się na rynku, boryka się na początku z wieloma problemami, między innymi – jak poinformować potencjalnych klientów o swoim istnieniu. Bez odpowiednio dopasowanych form reklamy i promocji nie obejdzie się. Niewiele jest branż, w których wystarczy być dobrym, by klienci sami przychodzili.

Reklama i promocja firmy jest tym bardziej potrzebna, im większa jest konkurencja na rynku danych produktów i usług. Nowej firmie trudno się wybić w sytuacji, gdy firmy z podobną ofertą funkcjonują od wielu lat i mają grono stałych, wiernych klientów. Nie tylko reklama musi być skuteczna, ale tez oferta korzystna, aby skłoniła choć część klientów do przejścia do konkurencji. Jeżeli firma nie ma do zaoferowania lepszej ceny, wyższej jakości lub jakichkolwiek wartości dodanych, nawet najlepsza reklama jej nie pomoże.

Promocja firmy na początku działalności jest o tyle ważna, że – gdy będzie przeprowadzona profesjonalnie – jej efekty mogą być widoczne przez wiele kolejnych lat. Każdy zadowolony klient to szansa na co najmniej kilku kolejnych, dzięki czemu grono osób kupujących dane produkty czy korzystających z usług będzie się stale poszerzało. Marka, która jest obecna na rynku od dłuższego czasu nie musi bowiem reklamować swoich produktów, a jedynie informować o nowościach czy budować pozytywny wizerunek firmy.

Najpierw ustal budżet
potem planuj kampanię reklamową

Kampania reklamowaKażdy właściciel nowo powstałej firmy powinien na wstępie określić budżet, jaki może przeznaczyć na kampanię reklamową lub promocję. Tu zasada jest prosta – im wyższe kwoty, tym więcej różnych działań można przeprowadzić. Przy znacznie ograniczonym budżecie trudno będzie zainwestować w skuteczne narzędzia reklamy i promocji. Warto więc potraktować to jako inwestycję i nie oszczędzać na tego typu kwestiach. Form reklamy jest sporo, zarówno w przestrzeni realnej, jak i wirtualnej. Najlepszym rozwiązaniem jest dywersyfikacja działań reklamowych i umieszczenie przekazu w różnych kanałach, bo docierają one do różnych grup odbiorców. Prasa, radio, telewizja – są skuteczne, ale (szczególnie w przypadku mediów ogólnopolskich), raczej nie na możliwości finansowe początkującego przedsiębiorcy. Chyba, że działa on na lokalnym rynku, wtedy lokalna prasa, stacje radiowe czy telewizyjne będą dość skutecznym rozwiązaniem. Warto również zainwestować w materiały reklamowe i promocyjne, które trafiać mają bezpośrednio do potencjalnych klientów – ulotki, wizytówki, katalogi, gazetki reklamowe mają spora skuteczność, pod warunkiem, że są profesjonalnie wykonane i wyróżniają się spośród sterty innych materiałów, które codziennie trafiają do skrzynek pocztowych.

Przemyślana promowanie usług w sieci

Promowanie usług w sieciNajwiększą siłę reklamową ma jednak dzisiaj zdecydowanie internet. Nie chodzi tylko o stronę internetową firmy, ale też o różnorakie promowanie usług w sieci czy produktów. Warto postawić na media społecznościowe, gdyż z roku na rok stają się one coraz bardziej skuteczne w promowaniu marek z przeróżnych branż. Dobrze prowadzony fanpage na FB może zwiększać sprzedaż o wiele szybciej niż innego rodzaju promocje. Warto natomiast dobrze się zastanowić, jeśli chcemy wykupić typową reklamę internetową w postaci wyskakujących banerów – coraz więcej użytkowników instaluje programy blokujące wyskakiwanie treści reklamowych. Taka forma promocji może więc być nieskuteczna, bo portal może mieć i sto tysięcy unikalnych użytkowników, ale nie ma gwarancji, że reklama do nich dotrze.